Kratke analize
Poslovanje gospodarskih družb prometa in skladiščenja do leta 2024
Gospodarske družbe prometa in skladiščenja (dejavnost H) so v letih pred epidemijo covida-19 dosegale velik neto čisti dobiček, ki pa se je ob zajezitvenih ukrepih ob epidemiji v letu 2020 prepolovil. Omejeno je bilo poslovanje mnogih prometnih dejavnosti, še posebej javnega avtobusnega, železniškega in letališkega potniškega prometa. Ker so številne omejitve veljale tudi v letu 2021, se je v tem letu neto čisti dobiček v dejavnosti promet in skladiščenje sicer močno povečal, a za dobro desetino zaostal za poslovnim rezultatom iz leta 2019, medtem ko je bil pri vseh gospodarskih družbah v Sloveniji večji za skoraj četrtino. V letu 2022 se je končni izid poslovanja nadalje močno povečal, deloma tudi zaradi visoke inflacije, tako da je bila dejavnost prometa in skladiščenja po rasti dobička v tem letu med uspešnejšimi, glede na leto 2019 pa v tem pogledu ni posebej izstopala. V letu 2023 se je dobiček malenkost zmanjšal, v letu 2024 pa še nekoliko bolj, zlasti zaradi zmanjšanja v cestnem tovornem prometu, pri čemer je bilo zmanjšanje dvakrat tolikšno kot pri vseh gospodarskih družbah. Zmanjšanje neto čistega dobička v letu 2024 je omejilo tudi povečanje subvencij, ki so se sicer pri vseh družbah skupaj znižale. Največ neto čistega dobička prometa in skladiščenja, tretjino, so v letu 2024 ustvarili v spremljajočih storitvenih dejavnostih v kopenskem prometu (z družbo DARS), kjer se je neto čisti dobiček tudi najbolj povečal, močno pa se je povečal še v dejavnosti potniškega zračnega prometa.